نقد و بررسی بازی CrackDown 2

بسیاری CrackDown1 را به احتمال زیاد،play کرده اند.همان طور که میدانید،نسخه ی 1 این بازی،از ضعف شدیدی در قسمت داستان بازی رنج می کشید،یا بهتر بگویم که برای CrackDown1 اصلا،داستان یا روایتی نوشته نشده بود! David jones سازنده ی بازی gta و CrackDown1طی مصاحبه های قبل از انتشار بازی،ذکر کرده بود که2 CrackDownبه اهدافی که شماره ی قبل نرسیده است،حتما میرسد.این سخن،باعث خوش حالی طرفداران سبک action کنسول xbox360 شد. که متاسفانه این طور هم نشد!






داستان بازی: همان طور که گفتم،داستان به خصوصی در2 CrackDown دیده نمی شود.داستان بازی از این قرار است که: بازی در شهر نسخه ی 1،pacific city شروع میشود،بار دیگر این شهر،پر از خلافکارهای خطرناک و خشن جهانی شده است.این خلافکارها در قالب گروهی به نام cell قصد تسخیر شهر و مبارزه با سازمانی نظامی به نام Agency را دارند.شما در قالب مامورانی به خدمت گرفته از سازمان agency ،باید با این خلافکاران مبارزه کنید و نقشه های شوم آن ها متلاشی کنید!اما شما نتنها که باید با این خلافکاران مبارزه کنید،بلکه باید با زامبی های خفت انگیزی هم دست و پنجه نرم کنید. داستان کل بازی ،همین بود که برایتان شرح دادم،البته باید بگویم که تمرکز اصلی بازی روی بخش گیم پلی zoom شده است.



گیم پلی 2 CrackDown تنها تکیه گاهش،همین گیم پلی بازیست. گیم پلی 2 CrackDown نمره ی متوسط را از خوب می گیرد.در بازی تنها به چند رکن توجه شده است،رکن اول:طولانی بودن بازی،رکن دوم:نمونه ای از انسان های کامل و کمی تغییر یافته.. اگر توجه کرده باشید،در 2 CrackDown بازیباز با استفاده از کاراکتر خود،می تواند ده ها متر از زمین بپرد و روی ساختمانی کوچک در بالای برجی 20 طبقه فرود آید! این عمل باعث شده که،جادوگری و کارهای تخیلی کمی از بازی فاصله بگیرد،چون کاراکتر اصلی بازی،یک انسان کامل(یکم بیشتر کامل!) است و بازیباز می تواند ارتباط بیشتری با شخصیت اول بازی برقرار کند. در بازی،بازیباز باید با جمع کردن ORB ،Level کاراکتر خود را بالا ببرد،تا بتواند از پرشی بلندتر و قدرت فوق العاده ای جذب کند.با level up کردن،بازیباز میتواند به راحتی یک کامیون حامل 2 تن تیرچه و بلوک را به راحتی بلند کرده و بر سر دشمنان و زامبی ها خراب کند! Level up کردن،بیشتر در محیط live جذاب تر است و بازیباز را مجبور میکند که برای برتری کاراکتر خود،بیشتر بجنگد و orb بدست بیاورد،تا level خود را بالا ببرد.محیط چند نفره ی بازی از محیط یک نفره،تا حدی جذاب تر می باشد و بازیباز را بیشتر سرگرم خود میکند.

تنوع وسایل نقلیه؛در این نسخه کمتر دیده میشود و گاهی بازیباز در یک خیابان،شاهد وجود 20 ماشین مشابه و بدون هیچ تغییری در رنگ و حتی نوع آن(سواری،تاکسی) خواهد بود.اما از نظر من این نکته زیاد بازیباز را رنج نمیدهد،چون با بالا بردن level بازیباز می تواند کل شهر را در عرض 3 پرش طی کند! انفجارهای بازی،بسیار خنده دار و دیدنی هستند! بازیباز با کار گذاشتن یک بمب های umv می تواند، تعدادی زامبی را در عرضه 1 ثانیه از هم متلاشی کند!




گرافیک: نسخه ی 2 این بازی،هیچ تغییری از نسخه ی قبل،در بخش گرافیک به خود ندیده است و بعضی اوقات شاهد بی کیفیت ترین صحنه های 2 CrackDown خواهیم بود.کاراکتر های بازی،بیشتر کارتونی به نظر میرسند تا انمیشنی! ساختمان های بازی با نسخه ی قبل خود هیچ تغییری نکرده و اگر نسخه ی قبل را در ذهن داشته باشید،و 2 CrackDown را هم بازی کرده باشید،متوجه میشوید که خیابان ها در هر دو نسخه بدون هیچ تغییری می باشند و آشغالی که روی نیمکتی در1 CrackDown ریخته شده بود در 2 CrackDown هم وجود دارد! ماشین های بازی،در بعضی نقاط،دیدنی و در بعضی نقاط به بدترین نوع ممکن ساخته شده اند.افت فریم در بازی،بازیباز را خسته و کسل می کند،در بعضی از انفجارها،افت فریم زیادی به چشم میخورد!رنگامیزی بازی،در حد بد نمره می گیرد! در کل باید بگویم که گرافیک 2 CrackDown نتنها از نسخه ی قبل خود بهتر نشده،بلکه بدتر هم شده است!


موزیک و صداگذاری

: وقتی اسم از صداگذاری می آورم،تنها به یاد حشره ای موزی که رییس سازمان agency هم می باشد،می افتم!چون در بازی وقت صدای ایشون هست که برای 1 لحظه هم قطع نمی شود!جناب رییس،همیشه در حال صحبت کردن و گوش زد کردن نکاتی می باشد که بازیباز آن ها را در 1 ساعت اول بازی آموخته است،من شخصا،خیلی تلاش کردن که جلوی صحبت کردن این شپش موزی را بگیرم،اما راهی پیدا کردم به جزء خاموش کردن اسپیکرها! صدای بازی،بازیباز با پدال گاز ماشین،دقیقا مثل خالی کردن،باد یک بادباک می باشد!خیلی خنده دار!اما باید ذکر کنم که دیوید مثل gta،برای ماشین ها رادیویی قرار داده است،که بازیباز تنها با سوار شدن بر ماشین می تواند،یک موزیکی در بازی گوش دهد! اگر بیاد داشته باشید در بخش گیم پلی گفتم که بازیباز؛با پریدن از روی ساختمانی بر روی ساختمان دیگری ،مسافت خود را تا مقصد طی میکند و لازم نیست سوار ماشین شوید!(وقتی سوار ماشین کمتر میشویم،چطور می خواهیم رادیو گوش دهیم؟)اگر برای خود بازی هم موسیقی هم تهیه میشد،بازی لذت بخش تر میشد که هیچ گاه نشد! در کل باید بگویم که 2 CrackDown یک نسخه ی کپی از نسخه ی قبلی خود بوده است،و عنوان CrackDown تا حد زیادی زیر سوال برده است! آیا 3 CrackDown در کار است؟آیا این نسخه ی بعدی میتواند،تمام نکات منفی بازی را پاک کند؟باید منتظر باشیم! تاریخ زیادی از انتشار این بازی در ایران نمی گذرد و مطما هستم که کمتر از 3 هفته است که این بازی منتشر شده!و این نقد و بررسی سریعا بعد از به اتمام رساندن 2 CrackDown نوشته شده است ، باتشکر از همراهیتان.
 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

gamefire

نیما دارابیان

gamefire

http://gamefire.loxblog.com

game fire

game fire

game fire

به وبلاگ من خوش آمدید نقد و بررسی بازی های روز دنیا

game fire